Kuna Indias toimunud Maggi kaubamärgi nuudliskandaalil oli liiga ulatuslik mõju, siis petsid maailma suurima toiduainetootja Nestle poolaasta tulemused lootusi.

- India lapsed protestimas Maggi nuudlite vastu tänavu juunis.
- Foto: EPA
Muu hulgas Nescafe, KitKati ja Perrier' brände hõlmava Nestle’i käive langes tänavu esimese kuue kuuga aastaga 0,3%, 42,84 miljardile
Šveitsi frangile. Reutersi küsitletud analüütikud ootasid firmalt 42,95 miljardilist käivet.
Nestle’i puhaskasum kukkus samal ajal 2,5%, 4,52 miljardile frangile. Analüütikud ootasid hoopis 2,3%st tõusu.
Nagu paljud esmatarbekaupade tootjad, kannatab ka Nestle käibe languse all
Hiinas ja Brasiilias. Samuti käituvad tarbijad Euroopas üsna ettevaatlikult. Firma käive kukub kolinal ka USAs, kus inimesed on hakanud kahtlema külmutatud kaupade tervislikkuses.
Vallandus nuudliskandaal
Lisaks teatas Nestle’i
India üksus möödunud kuul 20% müügilangusest teises kvartalis, sest seal korjati tervishoiunõuete pärast müügilt kõik Maggi nuudlid.
„Indias põhjustas Maggi nuudlite poodidest eemaldamine halva müügitulemuse. Me teeme sealsete ametnikega tihedat koostööd, et nuudlid lettidele naaseks,“ teatas firma.
India valitsus on Nestle’i sealse üksuse suhtes algatanud kohtuasja ning nõuab firmalt 99 miljoni dollari eest tarbijatele põhjustatud kahjude hüvitamist.
Tegemist oli riigi suurima pakendatud toiduga seotud paanikaga viimase kümnendi jooksul. Asja teeb hullemaks see, et nuudleid tarbisid paljud väikelapsed ja noorukid.
Hoolimata kõikvõimalikest probleemidest on Nestle'i aktsia täna Šveitsi börsil tõusnud 3,6%. Aktsia on aastaga kerkinud üle 11%.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!